Warning: Undefined variable $post_id in /home/platne/serwer198287/public_html/modern/wp-content/themes/ModernView/single.php on line 19
Warning: Undefined variable $post_id in /home/platne/serwer198287/public_html/modern/wp-content/themes/ModernView/inc/theme-functions.php on line 382
Warning: Undefined variable $post_id in /home/platne/serwer198287/public_html/modern/wp-content/themes/ModernView/inc/theme-functions.php on line 368
Spis treści
- Angażujące opakowanie - trampolina do zwiększenia sprzedaży
- Kawa opakowana porannym wydaniem gazety?
- Nowe opakowanie na produkt FMCG a sukces sprzedażowy
- Innowacyjne opakowanie pomoże otworzyć portfele Twoich klientów
Wzrost sprzedaży o 400% dzięki zmianie opakowania?
Opakowanie pełni nie tylko rolę zabezpieczającą – może być także akceleratorem sprzedaży. Jeśli zastanawiasz się jak zwiększyć obroty i sprzedaż dzięki opakowaniu – zapraszamy do lektury!
Angażujące opakowanie – trampolina do zwiększenia sprzedaży
Postawmy sprawę jasno – czasy, kiedy opakowanie pełniło wyłącznie rolę ochronną odeszły w zapomnienie. Obecnie jedną z funkcji etykiet i opakowań jest zapewnienie zwycięstwa w niekończącej się batalii rynkowej, jaką jest zdobycie uwagi konsumenta. Mimo łatwej dostępności do urządzeń, które z założenia miały ułatwiać życie i podnosić jego komfort (smartfon, laptop itp.) można pokusić się o stwierdzenie, że tempo naszego życia wzrasta, podobnie jak szeroka dostępność różnego rodzaju dóbr. Kilka dekad temu standardem była słaba dostępność do kosmetyków czy choćby kawy – obecnie problem może stanowić raczej nakłonienie konsumenta do wyboru produktu konkretnej marki.
Poniżej opisujemy przykład brazylijskiego producenta kawy, który za sprawą zmiany sposobu pakowania wywołał niemałą rewolucję rynkową i zdobył zaangażowanie klientów.
Wzrost sprzedaży o 400%, zdobycie rozgłosu na całym świecie mierzone w postaci udostępnień i reakcji w social mediach to tylko ułamek korzyści, które spowodowała zmiana sposobu pakowania kawy w przypadku dobrze znanego na rynku brazylijskim producenta – Cafe Pele. Dość już wstępu – jeśli odczuwasz zaciekawienie i szukasz możliwego wzorca do wykorzystania na przykładzie swojego produktu – czytaj dalej!
Kawa opakowana porannym wydaniem gazety?
Brzmi egzotycznie? I słusznie, w końcu sky is the limit!
Gdy pada hasło „dobrej jakości kawa” – z reguły to Brazylia jest na szczycie skojarzeń z tą frazą. Na zlecenie czołowego producenta kawy z Ameryki Południowej (Cafe Pele) przeprowadzono badanie rynku, z którego jednoznacznie wynikało, że konsumenci wolą wybrać „małą czarną” zaparzoną w kawiarni od tej, którą mogą przygotować samodzielnie w domu. Wynikało to z przekonania, że napój przygotowany w kawiarni został przyrządzony ze świeższych ziaren. Kawa oferowana w sklepach, zamknięta w opakowaniach przemysłowych budzi konotacje ze zwietrzałą i gorszą od tej serwowanej na bieżąco.
Ta wiedza posłużyła magikom z departamentu marketingu do opracowania akcji promocyjnej, której nadrzędnym celem była zmiana postrzegania kawy dostępnej powszechnie w sklepach jako równie świeżą co właśnie w kawiarni.
Koncepcja opierała się na kooperacji z gazetą Estado de Sao Paulo – założenie polegało na tym, aby standardowe opakowanie kawy Cafe Pele stanowiła pierwsza strona porannego wydania gazety. Miało to wywołać skojarzenia konsumentów właśnie ze świeżością, a niejako przy okazji wprowadzić „wow factor” na tle innych produktów konkurencji.
Najnowszy numer dobrze znanej gazety w połączeniu z kawą to uczta dla koneserów nie tylko dobrego smaku, ale i pomysłowości marketerów.
Wykonawcą akcji była agencja Lew’Lara/TBWA z Sao Paulo.
Cała akcja opierała się na wzbudzeniu pozytywnych skojarzeń z kawą dostępną w marketach, a geniusz tej kampanii opierał się na prostej grze skojarzeń.
Nowe opakowanie na produkt FMCG a sukces sprzedażowy
Teraz pora na krótkie podsumowanie tego przedsięwzięcia w liczbach:
– wzrost sprzedaży kawy – o 400%,
– interakcje na Facebook’u – ponad 100 000.
Przy próbie przeliczenia tych wartości na $ możnaby pokusić się stwierdzenie, że dzięki social mediom został wygenerowany rozgłos o wartości ponad 100 000$!
To wszystko właśnie dzięki zmianie opakowania…
Jeśli ta historia wywołała w Tobie choćby cień ekscytacji to znak, że jesteś na dobrej drodze do zorganizowania podobnego przedsięwzięcia na rodzimym gruncie. Podstawą są tutaj chęci do urzeczywistnienia takiego pomysłu z wykorzystaniem swojego produktu.
Innowacyjne opakowanie pomoże otworzyć portfele Twoich klientów
W osiągnięciu sukcesu rynkowego, generowaniu satysfakcjonujących przychodów i zdobywaniu przychylności kolejnych grup konsumentów dobry produkt to nie wszystko. Nie wystarczy także kampania Google Ads czy pozycjonowanie. Z reguły właśnie te działania przyświecają twórcom rozwijających się marek, a kwestia projektu opakowania ogranicza się do zapewnienia skutecznej ochrony samego produktu, albo wpisania się w ogólnie panujący trend. Upodobania klientów nieustannie ewoluują – jeszcze niedawno mogliśmy np. obserwować zalew opakowań kosmetycznych z motywem florystycznym. Wysnucie tego wniosku nie wymaga posiadania wizjonerskich supermocy – wystarczy krótka przechadzka po drogerii. Powoli można zauważyć stopniowe odchodzenie od tego trendu, zwłaszcza w przypadku marek wpisujących się w filozofię slow-life – minimalistyczne opakowania i etykiety przedstawiają wtedy jedynie skład i nazwę produktu.
Nie przyświeca nam tu chęć wartościowania i wskazywania jednych koncepcji jako „bardziej słuszne” – każda z nich jest uzasadniona, dopóki działa zgodnie z założeniami działu kreatywnego. To, co chcemy w tym miejscu uwypuklić to to, że opakowanie powinno oddziaływać na wyobraźnię i wyróżniać się od innych produktów na sklepowej półce – o ile oczywiście zależy Ci na wywołaniu efektu WOW. W tym zadaniu wesprze Cię grono graphic designerów, którzy mają doświadczenie w projektowaniu przykuwających uwagę etykiet i opakowań. Niewidoczny dla Ciebie proces kreatywny zawsze poprzedza dogłębna analiza potrzeb – kluczem jest poznanie grupy docelowej, którą chcesz zaciekawić.
Warto pamiętać, że praca, która jest wykonywana na zaprojektowanie opakowania odbywa się raz, a odcinanie kuponów ma miejsce przez cały okres istnienia produktu na rynku. Jeżeli zatem zastanawiasz się, czy warto poświęcić energię i czas na współpracę z doświadczonymi grafikami, odpowiadamy krótko: czas i tak upłynie, od Ciebie zależy czy wykorzystasz go na przygotowanie opakowania, które będzie mogło pełnić rolę sprzedażową i utkwi w sercach Twoich konsumentów na długo po użyciu produktu.
Jeśli masz już choć w małym promilu skrystalizowaną wizję – umów się na niezobowiązującą rozmowę z przedstawicielem naszej załogi. To nic nie kosztuje, a my naprawdę lubimy angażujące projekty!