Do przeczytania w: 4 minuty

Udostępnij:

Spis treści

Czym jest remarketing i jak może Ci pomóc?

Remarketing to prosty sposób na zakorzenienie się w pamięci klienta i przypomnienie o tym, co jesteś w stanie mu zaoferować. Zawsze dotrzesz do tych osób, które już odwiedziły Twoją stronę.

Marketerzy nieustannie testują nowe rozwiązania w zakresie pozyskania i utrzymania uwagi klienta. Archaiczne dla niektórych pop-upy są wypierane przez coraz popularniejszą reklamę remarketingową. Umożliwia ona dotarcie do tych klientów, którzy są zainteresowani produktem lub usługą, ale nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji o wyborze dostawcy.

Tu z pomocą przychodzi właśnie remarketing, który zagwarantuje dotarcie do niezdecydowanych klientów, a w efekcie – przypomni o ofercie Twojej firmy. Takie podsycanie chęci posiadania i przypominajka o Twoich rozwiązaniach to nadrzędny cel, jaki przyświeca reklamie remarketingowej. Jeżeli zatem wizja zamiany Twojego potencjalnego klienta w takiego, który płaci, jest dla Ciebie pociągająca- sprawdź, jak możesz poprawić swoje wyniki biznesowe dzięki reklamie remarketingowej.

Czym w ogóle jest remarketing?

To technika, która polega na wpływaniu na klientów, którzy odwiedzili stronę www, a następnie ją opuściły. Prowadzenie takiej kampanii remarketingowej umożliwia przypomnienie się z ofertą tym klientów, którzy w ramach wejścia na witrynę wykonali uprzednio zdefiniowane akcje. Kolejne zaprezentowanie się klientom w apetycznej wizualnie formie to okazja do zintensyfikowania chęci zakupu. Przygotowanie takiego pakietu reklam remarketingowych pozwoli nimi rotować i dostosować do wolnej przestrzeni na innych stronach, co pozwoli podtrzymać efekt świeżości.

Remarketing – jak działa?

Remarketing umożliwia wyświetlanie przygotowanych wcześniej reklam tej grupie internautów, którzy wcześniej weszli na Twoją stronę i urzeczywistnili określone wcześniej czynności – przykład może stanowić np. dodanie produktu do koszyka, ale bez dokończenia zakupu. Kierowanie reklam remarketingowych do tej grupy odbiorców, którzy faktycznie wykazali wyraźne zainteresowanie Twoim produktem lub usługą wyeliminuje ryzyko przepalenia budżetu reklamowego.

Co więcej, reklama remarketingowa wzbudza zaufanie u odbiorcy, ponieważ wyświetla się dokładnie na tych stronach, który odwiedza Twój użytkownik na co dzień. Takie nienachalne wykorzystanie wolnego miejsca w popularnych serwisach jest pomocne w dodaniu wiarygodności takiej reklamie.

Google Ads a remarketing

Jeśli chcesz bazować na wyszukiwarce Google w ramach reklamy remarketingowej – z powodzeniem możesz skorzystać z sieci reklamowej Google, do której zalicza się YouTube oraz strony partnerskie (takie jak np. onet.pl, interia.pl).

Wystarczy na stronie zainstalować dedykowany kod śledzący, który pozwoli dodać odwiedzających internautów do tej listy. Zapamiętywanie stron i plików cookies to także szansa na monitorowanie aktywności osób odwiedzających Twoją stronę. Dla Ciebie to możliwość na dostosowanie kreacji reklamowych i personalizowanie ich.

Zalety remarketingu

Korzyścią wynikającą z personalizacji reklam jest zwiększenie sprzedaży. Pojawienie się reklamy na stronie partnerskiej pomaga w przypomnieniu o przeglądanym wcześniej produkcie czy usłudze. Intensyfikacja takich reklam pomaga w utrwaleniu świadomości istnienia firmy czy produktu.

Aby zmaksymalizować efekty reklamy remarketingowej warto skierować się do doświadczonej agencji – Ty zyskasz szybkie rezultaty, a czas poświęcony na naukę nowej umiejętności możesz przeznaczyć na prowadzenie biznesu.

Gdzie sprawdzi się remarketing?

Reklama remarketingowa sprawdzi się w przypadku wielu biznesów. To elastyczne rozwiązanie, które umożliwia wyświetlanie opracowanych komunikatów zarówno na innych stronach, jak i w aplikacjach, które należą do sieci reklamowej giganta wyszukiwarek – Google’a

Dla usystematyzowania wiedzy powinieneś umieć rozróżnić:

  • remarketing dynamiczny, który pozwala śledzić internautę i pokazywać mu te produkty, które widział na Twojej stronie. To powoduje, że reklamę będzie można oglądać w portalach i apkach należących do sieci Google’a.
  • remarketing Google Ads – to sprawi, że przygotowana wcześniej reklama będzie śledzić użytkownika w wyszukiwarce Google’a.
  • remarketing wideo – pozwala pokazywać reklamy tym internautom, którzy odwiedzili uprzednio film zamieszczony na Twoim kanale na YouTube.
  • remarketing mobilny – polega na tym, że reklama będzie wyświetlana na mobilnych wersjach stron i aplikacjach, jeśli odwiedzający wszedł na stronę przystosowaną właśnie do urządzeń mobilnych.

Remarketing na Facebooku

Posiadanie konta firmowego w mediach społecznościowych to powszechnie stosowana praktyka. Dzięki niej możesz bowiem nie tylko wprowadzić human factor, ale także pokazać swoją pracę zza kulis, informować na bieżąco o planowanych zmianach itp. Rzesza pomysłów na generowanie treści na FB jest naprawdę długa, jednak tutaj chcemy skupić się na wykorzystaniu ruchu na Twoim koncie na Facebook’u.

Aby korzystać z zalet reklamy remarketingowej na FB w pierwszej kolejności powinieneś zająć się instalacją piksela na Twojej firmowej stronie na FB, a także przypisanie konkretnych akcji, które będą dla Ciebie konwersją. Po umieszczeniu tego kodu piksel będzie kumulował informacje o zachowaniach użytkowników na Twojej witrynie.

W dalszej kolejności należy stworzyć niestandardową grupę odbiorców – w przypadku, gdy będzie liczyła zbyt wiele osób, warto zawęzić ją do pożądanych danych demograficznych. Inną opcją jest skierowanie reklam do tych osób, które odwiedziły wskazane uprzednio podstrony, albo odwiedziły karty wybranych produktów.

Maksymalizuj zyski dzięki inwestycji w remarketing

Reklama remarketingowa cechuje się stosunkowo niskim kosztem pozyskania klienta. To jednak nie wszystko – reklamy wyświetlają się bowiem na znanych już internaucie stronach, co buduje poczucie zaufania. Wyświetlanie remarketingu na takich zaufanych witrynach nadaje tym reklamom lekkości. Wzrost konwersji i sprzedaży to wartość dodana, na którą warto zapracować!

Oceń artykuł

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić wpis!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen: 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

0
(0)

Polecamy również

Pozostałe wpisy