Warning: Undefined variable $post_id in /home/platne/serwer198287/public_html/modern/wp-content/themes/ModernView/single.php on line 19

Warning: Attempt to read property "post_title" on string in /home/platne/serwer198287/public_html/modern/wp-content/themes/ModernView/single.php on line 23

Warning: Undefined variable $post_id in /home/platne/serwer198287/public_html/modern/wp-content/themes/ModernView/inc/theme-functions.php on line 382

Warning: Attempt to read property "post_title" on string in /home/platne/serwer198287/public_html/modern/wp-content/themes/ModernView/inc/theme-functions.php on line 384

Warning: Undefined variable $post_id in /home/platne/serwer198287/public_html/modern/wp-content/themes/ModernView/inc/theme-functions.php on line 368

Do przeczytania w: 3 minuty

Udostępnij:

Spis treści

Jak zaprojektować skuteczny landing page?

Czym jest landing page? Jaka jest jego rola w zmonetyzowaniu odwiedzin internautów? Jeśli zastanawiasz się jak poprawić konwersję – poniżej znajdziesz przegląd sprawdzonych taktyk do wdrożenia na już!

Co to jest landing page?

W najprostszym tłumaczeniu – landing page to strona lądowania, na którą trafi Twój potencjalny klient np. po kliknięciu reklamy w Google Adwords. To specyficzny rodzaj witryny, która pomaga zamienić potencjalnego leada w zysk.płacącego klienta. W opozycji do tradycyjnej strony firmowej LP urealnia jakiś konkretnie sformułowany cel, którym może być:

  •  zapis na szkolenie/newsletter/webinar,
  • umówienie się na konsultację,
  • zakup produktu lub usługi.

Nawet jeśli Twoim głównym założeniem jest sprzedaż – wykonanie przez internautę dwóch powyższych akcji to doskonały sposób na rozbudowę swojej bazy adresowej. Taki skrojony na miarę zasób to dla Ciebie potężne narzędzie marketingowe, które możesz wykorzystać w kolejnych etapach kampanii czy do powiadomienia o nowościach. Pozyskiwanie kontaktów do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją firmą to żmudny i pracochłonny proces – dlatego warto potraktować z należytą troską adresy zebrane za pośrednictwem landing page’a.

 

Poznaj 3 etapy tworzenia landing page’a

 

Punkt wyjściowy Twoich działań musi stanowić określenie, jaki cel chcesz chcesz osiągnąć za pośrednictwem landing page’a. Kiedy już wiesz, jaką pożądaną akcję ma wykonać potencjalny klient możesz przystąpić do dalszych etapów.

 

Krok 1 – przygotowanie contentu. To czas na zaprojektowanie perswazyjnej treści, która nakłoni internautę do wykonania zaplanowanej przez Ciebie aktywności. Rozbudzenie pragnienia na poziomie emocji to Twoja misja! Podobnie jak dostarczenie argumentów odwołujących się do logiki, które pozwolą potencjalnemu klientowi na zracjonalizowanie wyboru.

 

Krok 2 – design. Teraz nadszedł czas na “ubranie” Twojej treści w atrakcyjną wizualnie formę. Układ tekstu

i grafiki, zdjęcia, piktogramy, infografiki – to wszystko ma nie tylko cieszyć oko, ale przede wszystkim zapraszać do dalszej eksploracji strony i scrollowania od jednego buttona z call to action do kolejnego…

 

Krok 3 – działania backfront-end developerów. To tutaj dzieje się cała magia, niewidoczna dla odbiorcy, ale konieczna do urzeczywistnienia całego przedsięwzięcia. Hasło “najważniejsze jest niewidoczne dla oka” trafia tutaj w sedno!

 

Skuteczny landing page – esencja niezbędnych treści

 

Pamiętaj, że landing page pełni inną rolę niż główna strona firmowa – przyświeca mu jeden cel, zbliżający potencjalnego klienta do punktu konwersji. To nie miejsce na zaprezentowanie wzniosłej historii o firmie – wszystkie elementy powinny zostać uprzednio przemyślane, aby nie powodować rozproszeń i zatrzymać uwagę internauty na stronie. Wszelkie “zbędne” z pozoru dystraktory mogą bowiem oddalić go od wykonania założonego przez Ciebie celu. Mimo że treści na LP może być mniej niż na stronie głównej Twojej witryny – przygotowanie jej i okraszenie językiem korzyści wymaga może nie tyle większej fluencji językowej, ale

sprawności i wiedzy na temat bolączek potencjalnego klienta, które możesz pomóc mu rozwiązać.

 

Zwiększ konwersję na swoim landing page’u – dopasuj go do grupy docelowej

 

Sformułowanie persony, czyli Twojego modelowego klienta to niezbędny krok – możesz z powodzeniem przygotować kilka takich charakterystyk, w których określisz najważniejsze informacje, jakie definiują Twojego odbiorcę.

To m.in. jego:

  • dane demograficzne (wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania)
  • nawyki i przyzwyczajenia (czyli jak może wyglądać jego typowy dzień),
  • lęki i motywacje (jak Twój produkt/usługa może mu pomóc w rozwiązaniu problemu, czego się boi przed finalizacją i jak możesz wpłynąć na jego decyzję).

Im więcej danych uda Ci się zgromadzić o Twojej grupie docelowej, tym lepiej możesz dopasować swoją komunikację. Mów językiem Twoich klientów.

 

Uzupełnij landing page społecznym dowodem słuszności i zyskaj zaufanie odbiorców

 

Social proof to nic innego jak społeczny dowód słuszności. Co to oznacza w praktyce? To tendencja polegająca na postępowaniu zgodnym z opiniami innych ludzi, szczególnie wtedy, gdy nie wie ma się wystarczającej wiedzy ani przypuszczeń wskazujących na to, jak postąapić. Może być ona wydana przez eksperta w jakiejś dziedzinie czy osobę cieszącą się zaufaniem społecznym. Marketerzy wykorzystują tę zasadę także przy nakłanianiu potencjalnego klienta do wykonania jakiejś akcji.

Z pewnością kojarzysz wszelkie wstawki na stronach ze zdjęciem i krótką wypowiedzią zadowolonego z usług czy produktu klienta. Takie testimoniale to potężne narzędzie we wprawnych rękach!

 

Testuj każdy możliwy element na Twoim landing page’u

 

Każdy doświadczony marketer przed wystartowaniem kampanii na szerszą skalę weryfikuje skuteczność swoich działań. Testy A/B to powszechna praktyka – pamiętaj jednak, aby jednorazowo rewidować tylko jeden element! W przeciwnym razie nie będziesz w stanie stwierdzić, który czynnik stoi za większą skutecznością. Mogą to być z pozoru detale – kolor buttona czy jego kształt, a nawet forma zwrotu na przycisku z CTA (zamów/zamawiam).

Dobry landing page to akcelerator Twojego biznesu

 

Powyższe sugestie powinny stanowić dla Ciebie drogowskaz przy planowaniu Twojego landing page’a. To, o czym musisz bezwzględnie pamiętać to cel tej strony, opracowanie perswazyjnej treści i gromadzenie danych kontaktowych, które będziesz mógł dystrybuować. Pamiętaj też, że zrobione jest lepsze niż doskonałe, dlatego zamiast oczekiwać na lepszy moment – przystąp do opracowania treści, a resztę oddaj magikom od backfront-endu. Mamy za sobą setki zrealizowanych projektów i chętnie podzielimy się z Tobą naszym doświadczeniem.

Oceń artykuł

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić wpis!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen: 1

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

5
(1)

Polecamy również

Pozostałe wpisy