Do przeczytania w: 4 minuty

Udostępnij:

Spis treści

Etykiety które otworzyły serca i portfele klientów

Współczesne opakowania i etykiety powstają z coraz większą troską i zaangażowaniem. Nie tylko chronią przed uszkodzeniem produktu, ale pozwalają też przykuwać uwagę i wzbudzić chęć posiadania.
Personalizacja opakowań cieszy się rosnącą popularnością – projekty takich etykiet zapewniają nie tylko wzrost sprzedaży, ale powodują także większe zaangażowanie konsumentów. Trend na takie unikatowe rozwiązania opakowaniowe wykorzystują producenci wielu marek, również tych z sektora FMCG.

Etykiety na piwo Heineken

Koncept dotyczący stworzenia niepowtarzalnych etykiet termokurczliwych wynikał z chęci wyróżnienia się na targach opakowaniowych Interpack w Dusseldorfie. W wyniku tej kooperacji projektant opakowań Silas Amos wraz z grafikiem Emily Forgot urzeczywistnili swoją wizję w postaci wyprodukowania 2000 unikalnych etykiet.

Idea była klarowna i polegała na tym, aby każda butelka była jedyna w swoim rodzaju. Punktem wyjściowym było tutaj zaprojektowanie głównego wzoru, patternu, na bazie którego powstało później 2000 niepowtarzalnych projektów. Zastosowano przy tym specjalny algorytm HP SmartStream Mosaic – w wyniku obracania, przesuwania i powiększania wybranych elementów z głównego projektu można tworzyć nieskończenie wiele mutacji, które zapewnią pożądany efekt.

Co więcej, w uzyskaniu niepowtarzalności pomogła także numeracja etykiet. Każda z nich została bowiem opatrzona indywidualnym numerem od 1 do 2000 specjalnie zaprojektowaną na tę okoliczność czcionką.

Dla zintensyfikowania tego efektu i uzyskania większego rozgłosu powstały także koszulki, torby oraz przypinki bazujące na przewodnim motywie projektu. To podsycało zainteresowanie odbiorców i pozwoliło zwiększyć zainteresowanie tą akcją.

Do wdrożenia tego projektu niezbędne było połączenie dwóch składowych:

  • grafika, który opracował docelowy wzór,
  • specjalnej technologii i oprogramowania, które pozwala na tworzenie takich mozaikowych, niepowtarzalnych projektów oraz nanoszenia danych zmiennych.

Urzeczywistnienie tego przedsięwzięcia odbyło się dzięki wydrukowi na maszynach HP w technologii cyfrowej. Ciepłe przyjęcie tego projektu stanowi drogowskaz do dalszych eksperymentów – personalizacja opakowań będzie nabierać na znaczeniu.

Opakowanie jogurtu, które chce się mieć!

Szybkie tempo życia sprzyja niekiedy spontanicznym decyzjom zakupowym – szczególnie wtedy, gdy szukasz czegoś na drugie śniadanie. 😉 Pospieszne skanowanie zawartości sklepowych półek może przynieść zaskoczenie w postaci wyróżniających się etykiet na opakowanie jogurtu. Tukuma Piens to producent shake’ów owocowych z Łotwy, który chciał przeprowadzić skuteczną akcję promocyjną w ramach wypromowania nowego produktu. Po stu latach działalności stworzył bowiem unikatową recepturę, w wyniku której owocowy shake zmienia się w spieniony koktajl po kilkunastu sekundach wstrząsania. W dotarciu do klientów na większą skalę z tą innowacją miała pomóc także unikatowa etykieta.

Opracowanie tej kampanii przypadło agencji kreatywnej Immer Design.

Zasada była podobna jak w przypadku etykiet na butelki Heineken – z jednego głównego projektu wyprodukowano milion (!) niepowtarzalnych etykiet.

Takie akcje przyczyniają się często do uaktywnienia kolekcjonerskiego pierwiastka nie tylko wśród konsumentów, ale i marketerów czy projektantów graficznych.

Unikalna etykieta stanowi przykład doskonałego sposobu na wyróżnienie produktu w sklepie bez tworzenia dodatkowych, wspierających akcji promocyjnych w postaci standów czy reklamy telewizyjnej. Rozgłos, udostępnienia w mediach społecznościowych to efekt, który wywołują właśnie takie niecodzienne etykiety.

Jedyna w swoim rodzaju butelka ulubionego trunku?

Lithuanian Originali jest znany na Litwie z serwowania co roku limitowanej edycji alkoholu. Skład tego trunku opiera się na tradycyjnych recepturach i naturalnych składnikach. Przy okazji wprowadzania na rynek jednej z kolejnych kolekcji producent zdecydował się na okraszenie butelki personalizowaną etykietą. To było jednocześnie pierwsze takie przedsięwzięcie na Litwie – za opracowanie głównego wzoru odpowiadała Gabija Platukyte. Oryginalny projekt liczył około metra2 powierzchni, a następnie za sprawą specjalnego narzędzia od HP – SmartStream Mosaic został przeformułowany na tysiące pomniejszych elementów, które posłużyły jako główna grafika do stworrzeia 100 000 etykiet na butelki trunku.

W całym tym przedsięwzięciu pielęgnowano lokalny pierwiastek – na projekcie dla Lithuanian Originali zachowano elementy kojarzone z litewskimi baśniami czy narodowym świętowaniem wiosny. Wynika to z faktu, że Lithuanian Originali jest ściśle zakorzeniona w swojej kulturze. Finalnie na rynek wprowadzono 100 000 butelek z takim narodowym akcentem na etykietach. Wyposażenie się w taką niepowtarzalną butelkę z ulubionym trunkiem wpływa także na wytworzenie poczucia elitarności – świadomość, że posiada się coś jedynego w swoim rodzaju dodaje produktowi emocjonalnego ładunku – a stąd już tylko krok do większego zaangażowania i lojalności wobec marki.

Personalizowane etykiety na Nutellę

Personalizowane prezenty niosą ze sobą ogromny ładunek emocjonalny – doskonale wiedzą to także marketerzy i psychologowie społeczni zajmujący się wywieraniem wpływu.

Marka Ferrero postanowiła wykorzystać wiedzę o tych zachowaniach konsumenckich przy zaprojektowaniu akcji na słoiki Nutelli oferując opcję wydrukowania etykiet ze zdjęciem i wybranym zwrotem. Obdarowanie bliskiej osoby takim drobnym upominkiem, ale okraszonym emocjami wywołało ogromne zainteresowanie nie tylko u samych konsumentów, ale i mediów. Beneficjenci chętnie dzielili się zdjęciami tych podarków w mediach społecznościowych oznaczając przy tym markę, co pozwoliło na zwiększenie zaangażowania i pozytywnych konotacji na linii odbiorcy-marka.

A to wszystko bez wydawania astronomicznych kwot na reklamę w telewizji, prasie czy innych kanałach. Koszt związany z kooperacją z drukarnią, która produkowała takie etykiety kilkukrotnie się zwrócił dzięki osiągnięciu rozgłosu na dużą skalę i zwiększeniu sprzedaży.

To najlepszy przykład na to, jak można skutecznie poprawić zainteresowanie produktu codziennego użytku i stworzyć z niego okazję do wyrażenia pozytywnych uczuć drugiej osobie.

Jak wyróżnić etykietę na swój produkt?

Współczesne możliwości druku oferują uskutecznianie takich akcji – to z kolei pozwala wyznaczać zupełnie nowe kierunki ekspansji rynku poligraficznego. Projektowanie etykiet wchodzi dzięki temu na zupełnie wyższy poziom, pozwala zdobyć zaangażowanie i lojalność klientów. To wyjaśnia, dlaczego przy projektowaniu etykiet warto wybrać agencję, która śledzi współczesne trendy opakowaniowe i jest w stanie sprawnie przeformułować je na własnym podwórku. Tworzenie opakowań dla masowych, szybkozbywalnych dóbr odbywa się inaczej niż w przypadku tworzenia koncepcji dla akcji promocyjnych, które mają wywołać rozgłoś i wzbudzić pożądanie u odbiorców.

Jeśli chcesz wyróżnić swoją markę za sprawą takich unikatowych etykiet – sprawdź, jak to możliwe – opowiedz nam coś więcej o swoim produkcie i efekcie, który chcesz wywołać. Kto wie, może dzieli Cię właśnie krok od przeprowadzenia takiej pionierskiej akcji na rodzimym gruncie?

Oceń artykuł

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić wpis!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen: 12

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

5
(12)

01

Where can I watch?

Nibh quisque suscipit fermentum netus nulla cras porttitor euismod nulla. Orci, dictumst nec aliquet id ullamcorper venenatis. Fermentum sulla craspor ttitore ismod nulla.

02

Where can I watch?

Nibh quisque suscipit fermentum netus nulla cras porttitor euismod nulla. Orci, dictumst nec aliquet id ullamcorper venenatis. Fermentum sulla craspor ttitore ismod nulla.

03

Where can I watch?

Nibh quisque suscipit fermentum netus nulla cras porttitor euismod nulla. Orci, dictumst nec aliquet id ullamcorper venenatis. Fermentum sulla craspor ttitore ismod nulla.

Polecamy również

Pozostałe wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *