Warning: Undefined variable $post_id in /home/platne/serwer198287/public_html/modern/wp-content/themes/ModernView/single.php on line 19

Warning: Undefined variable $post_id in /home/platne/serwer198287/public_html/modern/wp-content/themes/ModernView/inc/theme-functions.php on line 382

Warning: Undefined variable $post_id in /home/platne/serwer198287/public_html/modern/wp-content/themes/ModernView/inc/theme-functions.php on line 368

Do przeczytania w: 3 minuty

Udostępnij:

Spis treści

Kiedy potrzebna jest automatyzacja marketingu?

W polskich firmach nadal wiele zadań marketingowych opartych jest na pracy człowieka. Ręcznie wysyłamy mailing czy ustawiamy kampanie social media. W efekcie pracujemy wolniej i mniej efektywnie.

Czym jest marketing automation?

Automatyzacja marketingu z angielskiego marketing automation to pojęcie, z którym spotka się każdy marketingowiec. Każdy z nich usłyszy też trochę inną definicję tego, czym jest ów marketing automation. Niektóre z wyjaśnień będą skomplikowane i sprawią wrażenie, że jest to trudny do przeprowadzenia proces. Tak jednak nie jest, bowiem wdrożenie automatyzacji jest tylko trochę trudniejsze niż jego definicja. Ta mówi, że marketing automation to usprawnianie procesów sprzedażowych i marketingowych poprzez zastosowanie specjalistycznych narzędzi i oprogramowania.

Do czego można wykorzystać marketing automation?

Automatyzację marketingu można wykorzystać na różnych polach. Odpowiednio dobrany system sprawi, że powtarzalne, cykliczne zadania nie będą musiały być już wykonywane przez pracowników, ponieważ przejmie je system. Dzięki temu podwyższona będzie efektywność pracy, a także łatwiej będzie dostosować prowadzone działania do potrzeb konkretnych grup docelowych. Jednym zadaniem automatyzacja pozwala sprawniej prowadzić marketing. Powierzyć możesz jej takie zadania jak:

  • monitorowanie aktywności klientów na stronie,
  • segmentacja i targetowanie na podstawie zachowania Internautów w witrynie, częstotliwości odwiedzin, transakcji,
  •  komunikacja e-mailowa,
  • dopasowanie oferty i promocji do preferencji klienta,
  • usprawnianie komunikacji z potencjalnym klientem poprzez programowanie chatów i chatbotów,
  • prowadzenie kampanii reklamowych w mediach społecznościowych,
  • publikowanie postów na kanałach społecznościowych marki.

Działania te wg badania The 2019 Omnichannel Marketing Automation Statistics Report pozwalają na osiągnięcie:

  • 90% wyższego wskaźnika utrzymania klientów na jednym kanale,
  • 250% wyższą stopę zakupu przy użyciu trzech lub więcej kanałów,
  • 17.27% wyższy CTR dzięki niestandardowym procesom automatyzacji.

To, jakie działania marketingowe zautomatyzować, aby odnieść sukces trzeba dobrze przemyśleć. Możesz też o tym porozmawiać z ekspertami Modern View. Pamiętaj, że sam marketing automation to sprawi, że lady zaczną do CIebie spływać – kluczem do sukcesu jest odpowiednie zaprogramowanie pracy systemu.

Kiedy warto zainwestować w automatyzację marketingu?

O zaletach i możliwościach, jakie daje automatyzacja marketingu mówi się bardzo dużo – i my o nich pokrótce wspomnieliśmy. Ty jako właściciel przedsiębiorstwa lub osoba czuwająca nad marketingiem w firmie zadajesz sobie natomiast pytanie, kiedy warto zainwestować w marketing automation. Kiedy automatyzacja się opłaca i przynosi faktyczne zyski biznesowi?

Często automatyzacją zadań z zakresu marketingu firmy zaczynają się interesować, kiedy mają już spory problem w tym obszarze. Lepiej jednak zapobiegać niż leczyć, dlatego jeśli planujesz intensywny rozwój firmy, to automatyzacja jest dla Ciebie. Aby unikać przyszłych problemów z realizacją działań marketingowych i promocyjnych po automation marketing sięgnij, kiedy:

  • strona internetowa firmy jest regularnie odwiedzana przez klientów,
  • masz dość dużą bazę kontaktów/ledów/klientów,
  • masz opracowane narzędzia do mierzenia strategii marketingowej,
  • masz strategię content marketingu,
  • masz ustalone cele związane z rozwojem firmy.

Z automatyzacją procesów marketingowych nie czekaj natomiast, jeśli:

  • dział marketingu nie generuje wystarczającej ilości ledów potrzebnych działowi sprzedaży,
  • dział marketingu jest zajęty wykonywaniem prostych i powtarzalnych zadań, przez co nie ma czasu na realizowanie tych rozwojowych,
  • komunikacja z klientami nie jest lub jest w zbyt małym stopniu spersonalizowana, przez co niedopasowana do grup docelowych,
  • masz trudności z określeniem, jakie działania marketingowe przekładają się na sukces, a za jakimi idą porażki.

Jeszcze do niedawna sądzono, że automatyzacja marketingu to proces opłacalny jedynie dla dużych firm. Dziś o tych teoriach najlepiej zapomnieć. Automatyzacja marketingu jest dobrym rozwiązaniem dla każdej firmy (i to bez względu na jej wielkość), jeżeli chce ona zadbać o swoje leady strategicznie i długoterminowo. Jak pokazują badania Constant Contact małe firmy, które wprowadziły marketing automation znacznie, bo aż o 86% poprawiły proces zarządzania kontaktami i ledami, zwiększyły swoją wydajność (61%) oraz ulepszyły targetowanie i personalizację (66%).

Jak wdrożyć automatyzację procesów marketingowych w firmie?

Automatyzacja marketingu wymaga ze strony firmy nakładów finansowych. Jeśli chcesz skorzystać z tego narzędzia, musisz wykupić dostęp do oprogramowania pozwalającego na automatyzację danych procesów. To, na jaką platformę się zdecydujesz, powinno być determinowane przez wiele czynników np. budżet, oczekiwania, możliwość integracji z e-sklepem, oferowane przez system wsparcie merytoryczne i techniczne. Dobór idealnego systemu nie powinno być trudne, ponieważ na rynku znajduje się wiele ciekawych opcji. Z racji tego, że dział marketing automation stale się rozwija, co rusz pojawiają się też nowe bardziej ekonomiczne opcje. Trzeba jednak zaznaczyć, że nadal najlepsze brandy w automatyzacji marketingu to te, które działają na rynku od wielu lat. Programy te mogą pochwalić się rozbudowanymi opcjami i szerokimi możliwościami. Musisz też pamiętać, że oprócz oprogramowania automation marketing będzie Ci potrzebny też CRM, jeśli jeszcze go nie masz. Wiele platform marketing automation ma go wbudowanego, możesz więc korzystać z niego.

Pamiętaj, że marketing automation to nie tylko zakup programu, ale i jego konfiguracja. Od razu uprzedzamy, że może ona nieść za sobą trudności i być czasochłonna. Nie straszmy, ale uprzedzamy, że tak jest. Dla wielu firm (być może również dla Ciebie) lepszym rozwiązaniem będzie więc powierzyć automatyzację marketingu zewnętrznej firmie.

Oceń artykuł

Kliknij gwiazdkę, aby ocenić wpis!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen: 0

Brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

0
(0)

Polecamy również

Pozostałe wpisy