Warning: Undefined variable $post_id in /home/platne/serwer198287/public_html/modern/wp-content/themes/ModernView/single.php on line 19
Warning: Undefined variable $post_id in /home/platne/serwer198287/public_html/modern/wp-content/themes/ModernView/inc/theme-functions.php on line 382
Warning: Undefined variable $post_id in /home/platne/serwer198287/public_html/modern/wp-content/themes/ModernView/inc/theme-functions.php on line 368
Rozwiązanie dla sektora bankowego
Rozwiązanie dla sektora bankowego
Cel projektu
Celem projektu było opracowanie narzędzia do wyszukiwania placówek, oddziałów i bankomatów jednego z najszybciej rozwijającego się banku. Scope definiował działanie narzędzia na desktopie oraz smartfonie a MVP miało obejmować wszystkie rynki europejskie.
Jakie były nasze zadania?
-
Określenie potrzeb użytkowników oraz biznesu
-
Zaplanowanie działań oraz określenie zakresu hi-fidelity wireframe
-
Realizacja działań w praktyce w oparciu o praktyki UX Design
Jakie metody badawcze zastosowaliśmy?
-
Desk Research
Analiza konkurencji pozwoliła nam na ustalenie funkcjonowania narzędzia w innych bankach.
-
Competitor UX Analysis
Pośród przeanalizowanych narzędzi wybraliśmy te, które funkcjonowały najlepiej a interakcja z produktem była najbardziej przyjazna.
-
Paper prototyping
Kartka i ołówek. Na tym etapie rozpoczęliśmy szkicowanie, które pozwoliło nam wybrać najlepsze rozwiązania w kontekście założeń.
-
Guerrilla testing
Testowanie rozwiązań nakreślonych na etapie paper prototyping.
-
Hi-fidelity & Interactive Wireframes
Opracowanie interaktywnych (klikalnych) prototypów o wysokim poziomie szczegółowości dla wersji desktop.
-
Hi-fidelity & Static Wireframes
Zaprezentowanie kilku widoków na ekranach M oraz S aby pokazać rapowanie kontentu.
Desk research
Na naszym rynku jest wiele banków, każdy z nich ze swoją ofertą skierowany jest do różnych grup społecznych. Po przeanalizowaniu tych, którzy w sferze cyfrowej radzą sobie najlepiej wywnioskowaliśmy, że BNP Paribas z aplikacją Go Mobile oraz PKO z produktem IKO to czołowe rozwiązania pod kątem tego case’u.
Competitor UX Analysis
Porównanie tych dwóch produktów nie było takie łatwe i oczywiste. Musieliśmy zgłębić się w to, jak funkcjonują te banki oraz jak wygląda focus na cyfryzację. Wnioski w kontekście badanego narzędzia umieściliśmy w formie tabeli.
Paper prototyping
Po przeanalizowaniu aplikacji IKO i Go Mobile zaczęliśmy proponować własne rozwiązania. Metoda paper prototyping zawsze szybko pozwala naszkicować pomysły i od razu przetestować idee. Pięć głównych widoków produktu po naszkicowaniu – zaczęliśmy testować.
Guerrilla testing
Testy przebiegły pomyślnie. Zaproponowane przez nas rozwiązania i pomysły były zrozumiałe dla osób testujących i pozwoliły nam sprawnie przejść do kolejnego etapu.
Hi-fidelity & Static Wireframes
W ostatnim kroku kilka widoków zaprojektowaliśmy na mniejsze ekrany – przeznaczone dla tabletów i telefonów. Kluczowym elementem tego etapu było zaprezentowanie wrapowania contentu i tego jak poszczególne funkcje będą zachowywały się na coraz to mniejszym ekranie.
Hi-fidelity & Interactive Wireframes
Na typ etapie zaproponowaliśmy klikalne makiety przeznaczone na duże ekrany. Badani mogli zobaczyć jak będzie funkcjonowała aplikacja.